Blog & News

Hoe schrijf je goede SEO title tags? - In: Bloggen

In : Bloggen Comments : 0 Author : Ger den Haan Date : 29 mei 2017
seo title tags schrijven

 

Title tags is de zin die Google zoekmachine en bezoekers vertelt waar een specifieke pagina over gaat. Het is dus essentieel dat je deze title tags zo specifiek mogelijk omschrijft. Want hij wordt niet alleen on-page gebruikt, maar ook op tal van andere plaatsen op het internet en het scherm van je bezoeker. Zoals hier bijvoorbeeld:

seo title tags browser Maar ook in social media berichten en zoekresultaten wordt je title tag getoond.

seo title tags google

Title tags & WordPress

Zelf gebruiken wij voor al onze websites WordPress. Gemakshalve ga ik ervan uit dat jij ook een WordPress-fan bent. De title tag in WordPress voer je in zoals je dat hieronder in de afbeelding kunt zien. Dit vind je in het dashboard bij ‘instellingen’ en dan bij ‘algemeen’.

Title tags bij pagina’s en berichten

Wanneer je vervolgens een pagina of bericht/post gaat schrijven, plaats je de title tag helemaal bovenin. Gebruik je de Yoast plugin? Dan kun je de title tag later bij ‘SEO-title’ iets aanpassen. De titel van je bericht blijft dan hetzelfde, maar de vermelding in Google kun je dan fine tunen, om zo dat conversie te optimaliseren.

seo title tags yoast

Waarom zijn SEO title tags belangrijk?

Misschien denk je nu. Allemaal leuk en aardig, maar wat een gedoe en waarom zou ik dat allemaal steeds weer opnieuw doen? De title tag is het belangrijkste onderdeel voor de bezoeker om te beslissen of hij of zij jouw pagina bezoekt.

Maar het is ook voor de Google zoekmachine een belangrijke eerste check bij het bepalen waar jouw pagina over gaat. Sterker nog, misschien is de title tag wel het belangrijkste SEO onderdeel, waar je eenvoudig zelf invloed op uit kunt oefenen.

Hoe schrijf je een goede title tag?

En dan nu de vraag waar deze blogpost over gaat: “Maar hoe schrijf je dan zo’n goede SEO title tag?”

Ook hier zijn weer vele theorieën over. Maar wat SEO betreft kun je eigenlijk volstaan met het onthouden van één standaard regel en deze overal in doorvoeren:

“Hoe verder vooraan, hoe meer waarde content toegekend krijgt”

Dit geldt voor de URL structuur van je website. Dus homepage heeft meer waarde dan een post ergens in een categorie. Zo heeft dus ook de eerste alinea van je bericht meer waarde dan de laatste. Dit kun je in alles doortrekken.

Om mijn woorden wat concreter te maken hieronder de Title tag checklist:

  • Title tags moeten niet langer zijn dan 60 tekens;
  • Het belangrijkste keyword plaats je vooraan in de titel;
  • Title tag moet steeds weer uniek zijn, dus kopiëren is uit den boze;
  • Title tag moet beschrijvend zijn voor de inhoud van de site / page / post;
  • Geef je site een goede title tag mee zoals te zien is in een van bovenstaande afbeeldingen;
  • Installeer de Yoast Plugin en gebruik deze ook;

Veel succes met de title tags deze week. Vragen of hulp nodig? Je weet ons te vinden.

 

 

 

 

9 YouTube marketing tips voor ongeëvenaard succesWinnend Social Media Plan voor 2017